Hogyan táncoljak minden nap? 10 edzéstipp.

Terpsichore Art Nouveau poster by aelirenn kw

Elhatározásra jutottam: 5 nap múlva, azaz júniustól minden napot 30 perc tánccal kezdek.

Régóta tervezem, hogy minden nap táncolni fogok, de most nem a spontán rádióra lötyögésre gondolok, és nem is a kormányfogós ülve tekergésre vezetés közben. Nem ám. Koncentráltan gyarapodni szeretnék (has)tánctudásban: rágyúrni a technikára, és mélyen belefolyni az imprókba.

Ennek ahhoz is van némi köze, hogy bevállaltam a fellépést egy augusztus végi történelmi fesztiválon. Két műfajban szólózom, és szeretnék pozitív érzésekkel lejönni a színpadról, mert az azért napokig fel tud dobni plusz energiával és jókedvvel, és szeretek kellemes élményeket okozni embertársaimnak (=nézőknek).

Olvastam valahol a neten, hogy kocogni reggel kell, mert estére már úgyis fáradt leszel, és kihagyod. (Ja, persze, reggel meg ki sem tudom nyitni a szemeimet és alszom to..) Ezt én hastáncra fogom alkalmazni, további előnyei miatt is:

  • beindítja a vérkeringést és az anyagcserét,
  • testileg-lelkileg fitten indulok a napnak,
  • növekszik a szellemi teljesítményem, tovább tudok koncentrálni,
  • utána olyan éhes leszek, hogy garantáltan rendesen eszem reggelit, és talán hízni is fogok.

Ha ezeket igyekszem tudatosítani magamban, az plusz motivációt ad.

Hogyan valósítsam meg? Gyűjtöttem hozzá ötleteket:

  1. Előző nap mindent előkészítek, hogy minél hamarabb kezdhessem (zenék, ásványvíz, esetleg oktató dvd, stb.).
  2. Elalvás előtt vizualizáljam, ahogy reggel energikusan kiugrom az ágyból. (Na ez viccesen hangzik, hogy ettől majd kipattanok, de mindent a cél érdekében.)
  3. Ébresztőórát beállítani (hát, ez a babatündér miatt nem fog menni, mert ugye addig akarok gyakorolni, amíg ő még alszik :) )
  4. Ébredés után fél liter friss víz kávé helyett (a kávét reggeli után pótolni ér, nehogy visszafeküdjek? ;)
  5. Bemelegítés előtte, nyújtás utána, majd tusolás, és az izmaim hálásak lesznek.
  6. Utána min. fél liter víz (ez egy RB-féle shimmy drill után meg se fog kottyanni).
  7. Ne erőltessük túl magunkat, csak könnyedén, hogy megmaradjon hozzá a kedvünk.
  8. Egészséges reggelivel zárjuk.
  9. Írjunk róla a blogunkba, kössük elhatározásunkat ország-világ orrára, hogy ciki legyen feladni.
  10. Állítólag egy hónapig tart, amíg egy új szokásunk bevésődik, ezért addig szigorúan be kell tartani a reggeli edzésrutint, és csak ezután lehet hébe-hóba lazítani.

Tényleg, sikerült ez már valakinek? (Eddig utáltam korábban kelni, nekem nagyon kemény lesz…)

Ez is érdekelhet:

Tags: ,

1 hozzászólás

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!